Zespół Żłobków Miejskich w Szczecinie

Cykl zabaw i zajęć dla najmłodszych

________________________________________________________________________________________________________

2020-05-17

________________________________________________________________________________________________________

2020-05-12

________________________________________________________________________________________________________

2020-05-11

Naprawiamy Misia:     https://youtu.be/I0rUmC67vMY

Pośpiewajmy razem wesoło:      https://youtu.be/xiLHfxWDYqg

________________________________________________________________________________________________________

2020-04-30

________________________________________________________________________________________________________

2020-04-29

________________________________________________________________________________________________________

2020-04-28

________________________________________________________________________________________________________

2020-04-27

________________________________________________________________________________________________________

2020-04-24

________________________________________________________________________________________________________

2020-04-23

Materiał edukacyjny przygotowano na potrzeby przekazania treści dydaktycznych dzieciom w okresie czasowego zamknięcia żłobków. Wykorzystano książkę KICIA KOCIA NA PLACU ZABAW autorstwa Anity Głowińskiej

Kicia Kocia – czyta Ciocia

________________________________________________________________________________________________________

2020-04-23

KSIĄŻECZKOWA PLAYLISTA
Czyli kilka propozycji na książeczkowe piosenki, których nie może brakować tego dnia.
Przeboje Kulfona i Moniki – Mole książkowe

Piosenki Młodych Odkrywców – Piosenka o czytaniu książki

Piosenka – Kolorowa książka

Fasolki – Poczytaj mi tato, poczytaj mi mamo

Piosenki z misiowej walizeczki – Książki, książeczki

Piosenka – Pociąg do książki

W nagrodę za pilne zaangażowanie dziecka w zajęcia polecamy wydrukowanie
(w osobnym załączniku w mailu) ,wpisanie imienia pociechy i wręczenie
pamiątkowego dyplomu:

Prezentacja zasady korzystania z książek do pobrania: prezentacja

Autorzy:

” Zakładka”- autor Olga Adamowicz,
” Smutna Książeczka ” -autor Olga Adamowicz

” Ręce do góry” -autor Magda Bogdanowicz
„Policzymy co się ma”  -autor nieznany

” PALUSZKOWA RODZINKA ” – ze Zbioru ” Zabawy paluszkowe” – autor Krzysztof Sąsiadek,
” SROCZKA ” – ze zbioru ” Zabawy paluszkowe ” -autor Krzysztof Sąsiadek.

________________________________________________________________________________________________________

2020-04-22

________________________________________________________________________________________________________

2020-04-21

________________________________________________________________________________________________________

2020-04-21

Materiał edukacyjny przygotowano na potrzeby przekazania treści dydaktycznych dzieciom w okresie czasowego zamknięcia żłobków. Wykorzystano materiały:
• fragmenty wiersza z książki,, Śmieciowanka” wydanej przez
Zakład Utylizacyjny Sp.oo w Gdańsku.
• piosenka pt.,, Śmieci” muzyka i słowa Maria Zofia Tomaszowska

Śmieci, Śmieci…..

________________________________________________________________________________________________________

2020-04-17

________________________________________________________________________________________________________

2020-04-17

Teatr Lalek „Pleciuga”

zaprasza w najbliższy weekend (sobota, niedziela) o godz. 11.00

na spektakl on-line „Jabłoneczka”.

JABŁONECZKA
Jan Wilkowski
wg K. Czernego w tłumaczeniu Jerzego Zaborowskiego
reżyseria: Laura Słabińska
scenografia: Mikołaj Malesza
muzyka: Hubert Połoniewicz

występują:
Marta Łągiewka
Zbigniew Wilczyński
Przemysław Żychowski
Pewnego dnia na leśnej polanie wyrosło z ziemi małe drzewko owocowe – jabłoneczka. Mieszkańcy lasu – lis, jeż, dzięcioł, kret – przyglądali się jej z zaciekawieniem. Z czasem zaczęli przyjaźnić się ze swoją niezwykłą towarzyszką. Przeganiali atakujące ją szkodniki, dotrzymywali jej towarzystwa, czekali na pierwsze jabłka.

„Jabłoneczka” to przedstawienie o dojrzewaniu, przyjaźni oraz cykliczności przyrody. Opowiada o drzewie, które przez przypadek znalazło się w obcym środowisku, ale dzięki opiece leśnych zwierząt oraz ogrodnika mogło zakwitnąć i w końcu urodzić pyszne owoce.

Zmiany, jakie zachodzą w naturze i człowieku, ukazane są na przestrzeni czterech pór roku, pełnych kolorów i dźwięków. Aktorzy, przedstawiając historię oraz mieszkańców lasu, śpiewają piosenki oraz używają malowanych drewnianych lalek. Ich barwna opowieść zawiera przekaz, który uczy dzieci wdzięczności, przyjaźni oraz bezinteresowności. Trzeba zdobyć się na wysiłek, żeby stworzyć coś dobrego.

________________________________________________________________________________________________________

2020-04-16

________________________________________________________________________________________________________

2020-04-15

Pośpiewajmy razem:

________________________________________________________________________________________________________

2020-04-15

________________________________________________________________________________________________________

2020-04-14

________________________________________________________________________________________________________

2020-04-10

Zabawa paluszkowa „Zajączki”

Pięć zajączków małych kica na polanie. Dziecko trzyma otwartą dłoń i porusza wszystkimi palcami

Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie? Palcami drugiej dłoni zamyka pierwszy, pozostałe trzyma

wyprostowane

Pięć zajączków małych kica na polanie. Ponownie porusza palcami, tym razem zamyka dwa palce

Gdy się dwa schowają, ile to zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie. Ponownie porusza palcami, tym razem zamyka trzy palce

Gdy się trzy schowają, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie. Porusza wszystkimi palcami

Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie? Zamyka cztery palce

Pięć zajączków małych kica na polanie, Porusza wszystkimi paluszkami

Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie? Zamyka i przytrzymuje wszystkie palce

Pięć zajączków małych już do mamy kica, kocha je ogromnie mama zajęczyca, zaplata palce obu dłoni i lekko kołysze splecionymi dłońmi.

________

________________________________________________________________________________________________

2020-04-09

________________________________________________________________________________________________________

2020-04-08

Bajeczka dla dzieci:

________________________________________________________________________________________________________

2020-04-08

Mały Naukowiec

,,Czary mary’’

Materiały: dowolna tabletka musująca, olej, barwnik spożywczy, woda, butelka

Doświadczenie: Do plastikowej butelki wlewamy olej, co najmniej do ¾  jej wysokości. W dzbanku obok przygotowujemy pół szklanki wody i dodajemy do niej barwnik w wybranym kolorze. Do butelki z olejem wrzucamy pokruszoną tabletkę musującą ( jakąkolwiek ).Wlewamy zabarwioną wodę do butelki z olejem i obserwujemy, co zaczyna się dziać. Widowisko potrwa kilka minut. Bąbelki powietrza uwolnione w wyniku reakcji są lżejsze od płynów w butelce i dlatego lecą do góry. Po zakończeniu doświadczenia możemy odstawić na bok butelkę i pokazać dziecku, że po kilku godzinach woda oddzieliła się od oleju, co świadczy o tym, że jest od niego cięższa.

Uwaga:

W trakcie doświadczenia możemy zadbać o dodatkowe oświetlenie, np. strumień światła z latarki.

________________________________________________________________________________________________________

2020-04-06

________________________________________________________________________________________________________

2020-04-03

Propozycje dla Rodziców

(do samodzielnego zrobienia ozdób wielkanocnych, a także wspólnej zabawy plastyczno- technicznej z dzieckiem)

https://www.superdzieciaczki.pl/2018/03/jak-zrobic-kurczaczka-wielkanocnego-diy.html- 30 pomysłów na zrobienie kurczaczka wielkanocnego

https://www.superdzieciaczki.pl/2018/03/ozdoby-wielkanocne-jajeczka-wielkanocne.html- 30 pomysłów na jajko wielkanocne

https://www.superdzieciaczki.pl/2018/03/jak-zrobic-zajaczka-wielkanocnego-diy.html- 40 pomysłów na zajączka wielkanocnego

https://www.arbuziaki.pl/jak-zrobic-baranka-wielkanocnego-az-24-pomysly/- 24 pomysły jak zrobić baranka wielkanocnego

________________________________________________________________________________________________________

2020-04-03

Drodzy Rodzice,

Poniżej zamieszczamy linki do niektórych piosenek, przy których bawimy się z dziećmi w naszych żłobkach. Przy tych piosenkach np. tańczymy, bawimy się (zabawy ruchowe), wyciszamy, śpiewamy.

https://www.youtube.com/watch?v=d5kZPs3CVno- piosenka na dzień dobry

https://www.youtube.com/watch?v=FEkZINmim00- biedronka bez ogonka

https://www.youtube.com/watch?v=PhkxYxtsa1k- co baranek je

https://www.youtube.com/watch?v=XRqkAePXbmc- jadą misie

https://www.youtube.com/watch?v=0PrpZBCuCKo- kaczuszki

https://www.youtube.com/watch?v=CJZ6M_4Tjl4- jedzie pociąg z daleka

https://www.youtube.com/watch?v=Wug8EPjIChY- mam chusteczkę haftowaną

https://www.youtube.com/watch?v=1Bl2jvP2lD0- jagódki

https://www.youtube.com/watch?v=3-eNzX7xmFs- my jesteśmy krasnoludki

https://www.youtube.com/watch?v=tb5TAMjnNvM- piosenka na wyciszenie

https://www.youtube.com/watch?v=EKp3EdoHdKI- A ram sam sam

https://www.youtube.com/watch?v=LEl5rLWcNoI&list=PL76Hd0wTz1QyZmVPfxyXy_qjUWtJvNSXH&index=2- Rączki robią klap klap klap- piosenka z pokazywaniem

https://www.youtube.com/watch?v=r8qvgiG0GXA- Noga goni nogę biegają koniki

https://www.youtube.com/watch?v=lbB770dSoI0&list=PLGcoLgfPTGkHrihztehFcif7iOMRGu1Xt&index=2- Marsz

https://www.youtube.com/watch?v=RqjXRJN–oY&list=PLGcoLgfPTGkHrihztehFcif7iOMRGu1Xt&index=4- Jak chodzą zwierzątka

https://www.youtube.com/watch?v=RNL5xekCBsI- Dmucha wiatr

https://www.youtube.com/watch?v=UG-WU0ZbgK8-  Taniec Mai

https://www.youtube.com/watch?v=v5LvN2m3De8- stary niedźwiedź mocno śpi

https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY- Maszeruje wiosna

https://www.youtube.com/watch?v=EXKUwB5d21I- wkrótce wiosna

https://www.youtube.com/watch?v=L9axnfRnTbA- jedzie pociąg z dziećmi

________________________________________________________________________________________________________

2020-04-02

Posłuchajcie drogie dzieci……   

________________________________________________________________________________________________________

2020-04-01

Do pobrania grafika: WIOSENNY KOSZYCZEK do druku.pdf

________________________________________________________________________________________________________

Drodzy Rodzice, jeśli brakuje Wam pomysłów na wspólne spędzenie czasu z dziećmi, mamy dla Was kilka propozycji zabaw. Pierwsze skierowane są do starszych dzieci (od ok. 2 lat) i dotyczą głównie porządku i przestrzegania higieny. Drugie są oparte na dotyku i nazywane są „masażykami”. „Masażyki” polegają na czytaniu zabawnych wierszyków, których treść ilustrowana jest ruchem ręki na ciele. Najwięcej radości przynoszą one maluchom, ale z powodzeniem możemy je stosować u dzieci starszych.

Zachęcamy także do wszelkiej innej aktywności z dziećmi (gotowanie, sprzątanie). Jest to również bardzo dobra okazja do nauki samodzielności, np. samodzielne jedzenie, odpieluchowanie, nauka ubierania się i rozbierania.

Propozycje zabaw będziemy zamieszczać raz w tygodniu, mile widziane wysyłanie zdjęć z ich realizacji.

Zachęcamy również do obejrzenia zabawnego teatrzyku dla dzieci z okazji powitania wiosny w wykonaniu żłobkowych cioć

Link: http://www.laskarzewski.pl/dzien_wiosny_2017.mp4

W następnym tygodniu – propozycje na Wielkanoc!

1. Zabawa w eksperymenty – dlaczego ważne jest mycie rąk?

Potrzebne rzeczy:

Miska z wodą, pieprz, mydło w płynie.

Do miski z wodą wsypujemy pieprz (pieprz obrazuje brud). Prosimy dziecko aby zanurzyło palec. Pieprz przyklei się do palca. Teraz smarujemy palec dziecka mydłem w płynie i ponownie dziecko zanurza palec w wodzie z pieprzem. Wspólnie obserwujecie co się dzieje i opowiadacie dzieciom dlaczego zaszła taka reakcja oraz dlaczego ważne jest mycie rąk.

2. Zabawa plastyczna- lornetka

Potrzebne rzeczy:

2 rolki po papierze toaletowym, przybory do ozdabiania, klej, taśma dwustronna, sznurek lub wstążka.

Dziecko z pomocą rodzica ozdabia dwie rolki po papierze toaletowym. Następnie sklejamy je, formując lornetkę i umieszczamy na wstążce, tak aby maluch mógł (pod nadzorem rodzica) ją nosić na szyi. Lornetki mogą przydać się do wielu zabaw np. do motywowania dziecka do utrzymywania porządku: „szukamy” przez lornetkę zaginionych klocków, zabawek i układamy je na swoje miejsce. Lornetka posłuży też dzieciom do zabaw w dżunglę, Dziki Zachód, wyprawy Piratów, do wyglądania przez okno.

3. Zabawa- domowy ogródek

Potrzebne rzeczy:

Doniczka, ziemia, nasiona, warzywa (np. cebula, pietruszka)

Wspólnie z dzieckiem sadzimy wybrane „rzeczy” i obserwujemy jak rosną i się rozwijają (np. jak z cebulki wyrasta szczypiorek, z pietruszki natka, z fasolki łodyga). Tłumaczymy, dlaczego po pracy w „ogrodzie” ważne jest mycie rąk. Oczywiście myjemy wspólnie ręce.

4. Zabawy w masażyki

Niezwykły spacer”

Słońce grzeje kładziemy ciepłe dłonie na plecach dziecka.

Kroczą słonie –dłońmi ułożonymi w kształt nabieraka odwróconego do góry dnem, w wolnym tempie klepiemy dziecko po plecach.

Biegną konie po betonie –palcami dłoni żywo i rytmicznie uderzamy w plecy dziecka (informujemy dziecko , co w tym momencie robimy).

Tędy płynie sobie rzeczka –najpierw palcem nakreślamy na plecach „koryto rzeczki”, a potem można to zrobić całą dłonią, przesuwając ją wzdłuż kręgosłupa.

Idą panie na szpileczkach –rytmiczny „marsz palców” po plecach opuszkami palców.

Dziwna pogoda

Jaka dziś pogoda dzieci? -nakreślenie znaku zapytania na plecach dziecka.

Pada bardzo drobny deszczyk –szybkie, leciutkie uderzanie w plecy opuszkami placów. Czujesz dreszczyk? –delikatne, pełne ciepła, uszczypnięcie w okolicach nasady karku dziecka.

Może słońce tutaj świeci? –kreślenie okrężnymi ruchami „świecącego” słońca.

Może deszczyk sobie kropi? –uderzanie opuszkami palców po grzbiecie dziecka (radośnie, z pełnym wyczuciem)

Może niebo już się chmurzy? –delikatny, kolisty masaż pleców

Słońce wyszło, już po burzy –klaśnięcie w dłonie i opuszczenie ich na plecy dziecka (przykładanie ciepłych dłoni do pleców dziecka).

Rzeczka i deszczyk

Płynie sobie kręta rzeczka –dłonią kreślimy linię (krzywą) na plecach dziecka.

Idzie pani na szpileczkach –opuszkami palców z wyczuciem uderzamy o plecy dziecka.

Z nieba kapie gęsty deszczyk –szybkie uderzanie opuszkami placów.

Czy cię przeszedł dreszczyk? -delikatne uszczypnięcie dziecka lub ucisk w okolicach karku.

Pajączek”

Wspinał się pajączek po rynnie [kroczymy palcami po plecach dziecka od dołu ku górze].

Spadł wielki deszcz [przykładamy do nich obie dłonie]

i zmył pajączka [szybko przesuwamy dłonie w dół]

Zaświeciło słoneczko [masujemy plecy okrężnym ruchem…].

Wysuszyło pajączka, rynnę i… […aż poczujemy ciepło]

Wspinał się pajączek po rynnie… [zaczynamy od początku]

Idzie Pani, wietrzyk wieje”

Idzie pani tup tup tup, [uderzamy opuszkami palców o plecy dziecka]

dziadek z laską stuk stuk stuk, [uderzamy opuszkami palców o plecy dziecka]

skacze dziecko hop hop hop, [uderzamy energicznie puszkami palców o plecy dziecka]

żaba robi długi skok. [ilustrujemy długi skok na plecach dziecka]

Wietrzyk wieje fiu fiu fiu, [rysujemy fale na plecach dziecka]

kropi deszczyk chlup chlup chlup, [uderzamy opuszkami palców o plecy dziecka]

a grad w szyby łup łup łup, [uderzamy żywo i energicznie opuszkami palców o plecy dziecka]

Świeci słonko, wieje wietrzyk, pada deszczyk czujesz dreszczyk? [delikatne uszczypnięcie dziecka w okolicach karku].

Jesień”

Drzewom we włosy dmucha wiatr, [dziecko jest zwrócone do nas plecami, dmuchamy w jego włosy]

A deszczyk kropi: kap, kap, kap. [delikatnie opukujemy jego plecy]

Krople kapią równiuteńko, [głaszczemy dziecko po włosach i ramionach]

Szepczą cicho: „mój maleńki, [wodzimy opuszkami po plecach dziecka]

Śpij już, śpij, już śpij, już śpij…” [ lekko naciskamy jedno miejsce]

Leci listek, leci przez świat

Gdzieś tam na ziemię cicho spadł. [wędrujemy opuszkami palców dwa razy]

Leci drugi, leci trzeci, Biegną zbierać listki dzieci. [szybko, z wyczuciem stukamy wszystkimi palcami]

No, a potem wszystkie liście układają w piękne kiście. [głaszczemy dziecko po plecach].

Myszka”

Przyszła myszka do braciszka. [ opuszkami palców na plecach dziecka wykonujemy posuwiste i delikatne ruchy]

Tu zajrzała, tam wskoczyła. [ lekko łaskoczemy dziecko za jednym uchem, następnie za drugim]

A na koniec tu się skryła. [wsuwamy rękę za kołnierzyk]